CORONAloop opening seizoen 2021-2022

Nagekomen verslag van Maria del Grosso

WE MOGEN WEER!

Op een zonnige nazomerochtend (19 september 2021) startte de skivereniging Fryslân het seizoen 2021/2022. Zomer en skiën, het lijkt tegenstrijdig, maar onder de spandoeken van de club zagen we toch echt onze trainer Bas Tellinga zitten. ZITTEN, inderdaad, want Bas zijn voet was ingepakt wegens een blessure.

Misschien werden we daarom wel zonder warming-up losgelaten de wei (het bos) in. Op een nieuwe openingsplek dit keer. Niet in Oranjewoud maar in de bossen van Beetsterzwaag/Sparjeburd. Met de belofte dat we langs de golfbaan en de Wite Mar zouden komen op de ongeveer 5 kilometer lange route.

Voor wie de routebeschrijving via een serie foto’s niet op de telefoon had, lagen uitgeprinte exemplaren klaar. Dat kon niet voorkomen dat sommigen letterlijk de draad kwijt waren, want de gele touwtjes, die de route nog eens ondersteunden, boden niet voldoende steun. Zo belandde ons groepje op een smal mountainbike-pad om even later tot onze verrassing toch weer een geel touwtje tegen te komen.  De golfbaan zagen we nooit, de Wite Mar gelukkig wel in al zijn pracht en praal.

Intussen draaide een ander deel van de 35 aanwezigen zich warm bij Sparjeburd in Hemrik. Onder leiding van de kersverse vader Erik werden de spieren losgemaakt na een stop die wegens corona langer was geweest dan alleen de reguliere pauze tussen april en september. Los van degenen die de hele zomer doortrainden.

Rond 11 uur verzamelden beide groepen zich bij de Blokhut waar we voorzien werden van koffie uit een glas met een heerlijk stuk oranjekoek erbij. Zoals het bestuur aankondigde: dit was de eerste editie van de Corona-loop en hopelijk ook de laatste, maar zo’n openingsloop willen we wel weer. Dank voor het organiseren!

Maria

zondag 19 september 2021 te Beetsterzwaag/Sparjeburd Hemrik.
De foto’s zijn een kleurrijke weergave van een zeer geslaagde gezellige openingsloop.
Foto's zijn gemaakt bij de Wite Mar en bij de Blokhut. door Jan Willem, Peter en Alke
in willekeurige volgorde (bepaald door de computer).
Dus veel foto's en weinig tekst, maar bedenk 1 foto zegt meer dan 1000 woorden.

Veel plezier bij de show.

Klik op de 1e foto, klik vervolgens rechtsboven voor volledig beeld, diashow enz.